Produktutvikling og nytt design har gitt Gilde-lam et løft
(06.07.22) «Hele Norges lam», Hverdagslam og Gourmetlam har gitt lam fra Gilde en verdivekst på hele 5,2 prosent de siste to årene.
Av produktsjef Cecilie Strøm Haukeberg.
Produktutvikling og ny design har gitt Gilde-lam et løft. Sesongproduktserien «Hele Norges lam», Hverdagslam og Gourmetlam har gitt lam fra Gilde en verdivekst på hele 5,2 prosent de siste to årene.
Derfor vil Gilde satse videre på disse produktseriene som fungerer godt både til hverdag og fest. «Hele Norges Lam» finnes i butikkene i høstsesongen. Denne produktserien kommer i nytt designuttrykk som er i tråd med den nye Gilde-identiteten vår.
Gårdslandskapet og alltid norsk kjøtt blir fremhevet på produktpakkene. Hovedbudskapet til «Hele Norges lam» er at vi er 9000 bønder over hele landet som jobber hver dag for å sikre lammekjøtt av høyeste kvalitet.
Bytter ut Folkets med Gilde
NorgesGruppen kommer denne sesongen til å ha «HeleNorges lam» fra Gilde istedenfor Folkets lam. Det betyr mer Gilde fårikålkjøtt, lammelår og lammelår i skiver i Kiwi, SPAR, Joker og andre av NorgesGruppen sine butikker. Vi forventer derfor at både at designløftet og mer Gilde-lam vilbidra positivt for salget.
Vi vil være til stede i fagpresse fra uke 36 og deretter vil vi reklamere for Hverdagslam, «HeleNorges lam» og Gourmetlam fra uke 37-40 på TV, digitaleflater, print og i sosiale medier.
Satser videre på Hverdagslam og Gourmetlam
Mellom sesongene satser Gilde videre på Hverdagslam til hverdagsmiddagen og Gourmetlam til festmiddagen. Begge disse produktseriene har et design som fungerer godt og blir derfor ikke endret. Av Gourmetlam vil du finne diverse utbeinete produkter som filet, biff, bog og lår. I tillegg finnes det både carré og surra utbeinet lammelår med knoke av Gourmetlam.
Av Hverdagslam vil det være både strimler med og uten kebabkrydder, lammelår i skiver, koteletter og salgs vinneren lammekjøttdeig. I frysedisken finner du lammeskav.
Fremhever bonden i designet
Når det går mot jul, vil du se at pinnekjøttpakkene også har fått et designløft der vi framhever bonden, det fine kulturlandskapet og at Gilde betyr alltid norsk kjøtt. Gilde er derfor klar for en ny lamme sesong med et stort produktspekter som bør falle i smak for de fleste norske forbrukere.