Nyheter/pressemeldinger

Her finner du nyhetsartikler med aktuelt stoff for medlemmene samt pressemeldinger fra Nortura.

Nyheter spesielt for de enkelte dyreslag finner du i "Siste nytt" på dyreslagets sider.

  • Tilnærma balansert marked for fôringsdyr

    (04.05.22) Vi i Nortura er kjempetakknemlige for deres bidrag siden innsett 2021. Både selger/kjøper har vært løsningsorienterte. Perioder med noe ubalanse i markedet er for det meste stabilisert. For tiden er kun et område på Nordvest-landet som har noe overskudd, vi ser at også dette vil løses greit innen kort tid.

  • Imponerende resultater i Ingris for 2021

    (02.05.22) Det knytter seg alltid spenning til hvem som har de beste besetningene i Ingris og hvilke resultater de har. For 2021 er det både nye besetninger og tidligere vinnere på toppen av listene, skriver Norsvin på sin side. Topp-besetningene leverer imponerende resultater.

  • Slik deler du opp grisen selv

    (29.04.22) Endte beinbruddet til grisen med hjemmeslakt? Slik kan du skjære gris i riktige stykningsdeler. Se steg for steg i instruksjonsvideo med proffene i Nortura PROFF.

  • Medlemsbutikker i Nortura

    (Sist endret 29.04.22) Vi har i Nortura et tilbud til medlemmer med medlemsbutikker i Målselv, Harstad, Bjerka, Steinkjer, Malvik, Vestnes, Førde, Sogndal, Forus, Egersund, Sandeid, Voss, Bergen, Kristiansand, Rudshøgda, Otta, Gol, Tønsberg, Sarpsborg, Tynset, Elverum og Hærland. Dataangrepet preger medlemsbutikkene, sjekk gjerne på forhånd om betaling går med Vipps!

  • Tid for kje

    (Oppdatert 28.04.22) Neste uke (2. - 8. mai) har Gilde salgskampanje på Stjernekje i samarbeid med de fleste Meny-butikkene, Jacobs, Coop MEGA i Sør- og Midt-Norge og CC-butikkene på Gjøvik og Hamar. Dette er andre kampanjeuke i år, den første var midt i mars.

  • Ny pølsepakning reduserer plast med 65 prosent

    (22.04.22) Gildes største pølselansering i 2022, Pølsemakerens Beste, har fått ny emballasje, og pakkes nå på et resirkulerbart pappbrett som gir en plastbesparelse på 65 prosent. Pappbrettet er satt sammen av 85 prosent papp og 15 prosent plast, og er spesielt produsert med tanke på miljøet.

  • Nortura økte antall Nøkkelhullsprodukter

    (21.04.22) I 2021 økte Nortura volumet av Nøkkelhullsprodukter fra 18% til 19,3%. Dette er et resultat av en større satsning på sunnere produkter, der fjorårets lansering av serien Gilde lyst kjøtt var en viktig bidragsyter. Innen 2030 skal 50% av Norturas salgsvolum for egne merkevarer være Nøkkelhullsmerket.